תוכניות דואט: לעצור, להרגיש, להתבונן – ואז לעשות!
כל התוכניות שלנו בדואט שמות במרכז את הדמות המטפלת: ההורה, המחנכת-מטפלת, הגננת או המורה ואפילו אחות טיפות חלב. מטרתנו לחזק ולבסס את היכולת הרפלקטיבית של הדמות המטפלת, קודם כל כלפי עצמה ולאחר מכן כלפי הילדים והמשפחות איתן היא עובדת. כך, יוכלו דמויות מפתח אלו בחייו של הילד להיות רגועות, להבין את עצמן ואת הצרכים של הילדים איתן הן עובדות.
התכניות המקיפות בישראל בתחום הגיל הרך
נבנות במקצועיות
את תוכניות ההתערבות שלנו פיתחנו בהתבסס על תיאוריות פסיכולוגיות-התפתחותיות מוכרות וידועות בתחום, כמו תיאוריית ההתקשרות. הצוותים המעבירים את תוכניות דואט הינם צוותים מקצועיים מעולם הטיפול אשר עוברים הכשרה ספציפית של מרכז דואט ומלווים בהדרכה מתמדת.
מותאמות אישית לצרכי המשתתפים
אנחנו מאמינים כי היכולת הרפלקטיבית הינה אוניברסלית וכל אחד ואחת יכולים ללמוד ולשכלל אותה. עם זאת, אנו מתאימים כל תוכנית של מרכז דואט לקבוצה העוברת אותה ולמאפיינים הייחודיים לה, מתוך התאמה מתמדת לצרכים העולים מהשטח ולאוכלוסיות השונות עימן אנו עובדים.
מלוות במחקר
אנחו מאמינים כי כל תוכנית התערבותית-טיפולית אשר נוגעת בחייהם של ילדים (ומבוגרים בסביבתם) צריכה להיבחן ולהיבדק ולהראות יעילות. התכניות שלנו מבוססות על מחקרים התפתחותיים, מלוות במחקר ומסייעות לנו לספק שירות מדוייק יותר: איזו תוכנית מתאימה למי? האם רכיבי התוכנית יעילים ועובדים? האם ישנה הצדקה להשקעה הרגשית והכלכלית בתוכנית?