צוות - מרכז דואט

השתלמויות שנת תשפ"ה >>

צוות

עם הצוות הרב תחומי שלנו אנחנו פועלים בזירות שונות למען שיפור איכות חייהם של ילדים

פרופ' נעמה עצבה-פוריה

יו"ר מרכז דואט

פרופ' נעמה עצבה-פוריה

יו"ר מרכז דואט
פרופ' נעמה עצבה-פוריה הינה פסיכולוגית התפתחותית מומחית, חברת סגל במגמה לפסיכולוגיה התפתחותית באוניברסיטת בן גוריון בנגב, מטפלת ביחידה הפסיכיאטרית לגיל הרך במרכז הרפואי סורוקה, ומשמשת גם כיו"ר העמותה לבריאות הנפש של התינוק. פרופ' עצבה-פוריה מאמינה כי לשנים הראשונות בחיים חשיבות מכרעת להתפתחותם המיטיבה של ילדים, וכי קיימת חשיבות בהתערבות המוקדמת דווקא בשנים הראשונות, ‏בתקופת חיים בה ניתן ליצור שינויים משמעותיים התורמים לאיכות חייהם של ילדים ומשפחותיהם.‏ נושא מרכזי הנמצא בבסיס העבודה המחקרית והטיפולית של פרופ' עצבה-פוריה הנו היחסים שבין הורים לילדים, ובפרט היכולת ‏הרפלקטיבית ההורית. לטענתה, יכולת זו מהווה את הגרעין הבסיסי המחבר ‏בין הורים וילדים. זהו הגרעין עליו נבנה 'העצמי' של ילדים, כלומר, יכולתם להבין את עצמם, ולפעול באופן ‏הסתגלותי בסביבה המשתנה. פרופ' עצבה-פוריה הקימה את מרכז דואט במטרה ‏לקדם את החזון של יצירת מרחב אקדמי מחובר לקהילה, אשר עוסק בקידום הבריאות הנפשית של ילדים תוך ‏דגש על מקום המבוגרים המלווים אותם. כאשר היתה בשבתון הכירה את השופט בדימוס ליאון קפלן דרך המרכז לרפלקטיביות קהילתית בלוס אנג'לס, שם למדה ‏את הטיפול הקבוצתי ברפלקטיביות הורית (‏The Reflective Parenting Program‏), שיטת התערבות המאפשרת ‏לעבוד באופן אינטנסיבי ומשמעותי על היכולת הרפלקטיביות ובכך לחזק את החיבורים בין הורים לילדים. עם ‏חזרתה לארץ, יזמה ופיתחה את תכנית "דואט", תכנית שמטרתה לסייע להורים ולאנשי חינוך למצוא את הקצב ‏המשותף שלהם עם הילדים, להבין טוב יותר את הילדים ואת עצמם במצבים יומיומיים שונים, ובכך לבחור באופן ‏המתאים ביותר כיצד לפעול ולהתנהל. התוכנית בישראל, כאמור, מבוססת על התוכנית האמריקאית, אך פותחה ‏והותאמה לאוכלוסיות מגוונות בארץ, מתוך התאמה תרבותית.‏ פרופ' עצבה-פוריה רואה חשיבות מכרעת בחיבור בין מחקר, הוראה וטיפול, ומנסה ככל הניתן לשלבם. היא מאמינה שככל שפעילות דואט תהיה רווחת בקהילה, כך נראה כי הורים, ואנשי חינוך מאמצים את החשיבה ‏הרפלקטיבית ומתקשרים באמצעות שפה רפלקטיבית – שפה מחברת- ובכך מגדלים דור של ילדים רפלקטיביים, ‏המבינים טוב יותר את עצמם ואת האחרים סביבם.‏

צליל רבינוביץ' ששון

מנכ"ל דואט

צליל רבינוביץ' ששון

מנכ"ל דואט

צליל הינה יועצת ארגונית ומנחת קבוצות. בעלת רקע בתפקידי ניהול ופיתוח במגזר החברתי – ניהול תהליכים ותכניות בארגוני מגזר השלישי.

צליל הינה מנכ"ל מרכז דואט, מנהלת את תחום השותפויות והמדיניות

יעל סובול

אחראית פיתוח תוכן ומדריכת דואט

יעל סובול

אחראית פיתוח תוכן ומדריכת דואט
במסגרת פעילותה במרכז "דואט" באוניברסיטת בן גוריון בנגב יעל משמשת כמדריכה ומנחת קבוצות במודל "דואט" לפיתוח יכולת רפלקטיבית בקרב הורים וצוותים חינוכיים. בנוסף, היא אחראית פיתוח תוכן וכן פיתוח קהילת מנחות דואט. יעל עובדת ביחידה הפסיכיאטרית לגיל הרך בביה"ח "סורוקה", מטפלת ומאבחנת בקליניקה פרטית בילדים, מתבגרים ומבוגרים.

צפנת נוב-גולומב

עובדת סוציאלית קלינית, אחראית פרויקטים ייחודיים ומדריכת דואט

צפנת נוב-גולומב

עובדת סוציאלית קלינית, אחראית פרויקטים ייחודיים ומדריכת דואט
עובדת סוציאלית קלינית בכירה במחלקה הפסיכיאטרית, בבית-החולים סורוקה. מומחית בפסיכותרפיה פסיכואנליטית, מטפלת ומדריכה בפסיכותרפיה פסיכואנליטית חברה בצוות המנהל של דואט. מרכזת הפרוייקטים מול "סאמיט" ומול הישובים הבדואיים של דואט. מנחת קבוצות של דואט – קבוצות להורים, מטפלות, מורות ועובדים מקצועיים בתחומים הטיפוליים – עובדים סוציאליים ופסיכולוגים. מעבירה סדנאות וימים מרוכזים בנושא החשיבה הרפלקטיבית והעבודה עם ילדים בגילאים שונים במרכזים כמו שפח"ים, מחלקות רווחה, גנים וכו' בישובים שונים בארץ.

שירה טרנר

רכזת מחקר ושיווק

שירה טרנר

רכזת מחקר ושיווק
שירה היא בוגרת תואר ראשון במדעי ההתנהגות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. במסגרת התואר, שירה עשתה מחקר מודרך אצל פרופ' נורם אורורק בפקולטה למדעי הבריאות. היא לקחה חלק בפרסום מאמר אודות הקשר בין תמיכה חברתית לבין סימפטומים של דיכאון בקרב קשישים מעל גיל 75. כחלק מצוות "דואט", שירה אחראית על תחומי המחקר והשיווק של דואט.  

יעל רוזנבלט-פרקל

דוקטורנטית, מנהלת מחקר מלווה לקבוצות דואט לצוותי חינוך בגיל הרך

יעל רוזנבלט-פרקל

דוקטורנטית, מנהלת מחקר מלווה לקבוצות דואט לצוותי חינוך בגיל הרך
יעל היא תלמידת דוקטורט בתוכנית לפסיכולוגיה התפתחותית באוניברסיטת בן גוריון תחת הנחייתן המשותפת של פרופ' נעמה עצבה-פוריה וד"ר נועה גירון-סלע. יעל סיימה את התואר הראשון של בפסיכולוגיה, מדעים קוגניטיביים ומדעי המוח, וכן את התואר השני שלה בפסיכולוגיה התפתחותית באוניברסיטת בן גוריון תחת הנחייתה של ד"ר נועה גירון-סלע. במהלכו, חקרה היא את השלכות השימוש ההורי בטלפונים הניידים על תגובות פיזיולוגיות של תינוקות במהלך אינטראקציות אם-ילד. יעל השלימה גם תואר שני בייעוץ חינוכי עם התמחות בילדים עם צרכים מיוחדים באוניברסיטת תל אביב. במסגרתו, יעל בחנה אינטראקציות בין אמהות לילדיהן המאובחנים עם אוטיזם, וניתחה אותן מנקודת מבט של מערכת דינמית דיאדית. בעבודת הדוקטורט שלה כיום, יעל תבחון את יעילותה של תוכנית התערבות חדשה מבוססת קבוצה, המותאמת לשימוש עם צוותי חינוך בגיל הרך. מטרתה של תוכנית ההתערבות הינה הכשרת צוותי החינוך לזיהוי, הבנה וויסות של מצבים פנימיים, הן בעצמם והן בילדים.

יערה ניר

רכזת אדמניסטרציה ומחקר

יערה ניר

רכזת אדמניסטרציה ומחקר
יערה ניר היא סטודנטית בשנתה האחרונה לתואר ראשון בחוג למדעי ההתנהגות באוניברסיטת בן גוריון בנגב. בעבר הייתה עוזרת מחקר אצל אוריה חורש, דוקטורנטית בהנחייתה של פרופ' נעמה עצבה-פוריה. המחקר עסק בהורות דיגיטלית וההשפעה של מסכים ומדיה על הקשר הורה-ילד ועל הרפלקטיביות האמהית.

אוריה חורש

פיתוח תחום המסכים והמדיה

אוריה חורש

פיתוח תחום המסכים והמדיה
אוריה היא פסיכולוגית חינוכית מומחית, חוקרת במרכז "דואט" באוניברסיטת בן-גוריון את נושא ה"הורות הדיגיטלית", רכזת ארצית של תחום המדיה באגף פסיכולוגיה במשרד החינוך, מרצה בקרייה האקדמית אונו בנושא חוסן במציאות משתנה ובעלת קליניקה פרטית לטיפול במתבגרים והורים במושב שדמה. במסגרת תפקידה בדואט, אוריה מפתחת את תחום המסכים, המדיה והשפעתם (כולל הרצאות, פיתוח תוכן, והכשרת צוותים).

פרופ' פלורינה יוזפובסקי

מנהלת שותפה, מנהלת תחום המחקר

פרופ' פלורינה יוזפובסקי

מנהלת שותפה, מנהלת תחום המחקר
פרופ' פלורינה יוזפובסקי היא פסיכולוגית וביולוגית, ראש המגמה ההתפתחותית וראש המעבדה לביו-אמפתיה במחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת בן גוריון. את הדוקטורט שלה השלימה באוניברסיטה העברית ולאחר מכן עבדה באוניברסיטת קיימברידג', בריטניה, במרכז לחקר אוטיזם. מחקריה עוסקים, בין השאר, בהתפתחות אמפתיה מינקות לבגרות. בתוך זה היא חוקרת הבדלים בינאישיים בהתפתחות טיפיקלית של אמפתיה וגם במצבים נוספים, כגון אוטיזם. במסגרת זו היא חוקרת כיצד מאפיינים סביבתיים, כגון הורות, משתלבים יחד עם גורמים ביולוגיים, כגון חשיפה להורמוני סטרס.

ד"ר שירה טאובה-דיין

פוסט-דוקטורנטית, מנחת קבוצות דואט

ד"ר שירה טאובה-דיין

פוסט-דוקטורנטית, מנחת קבוצות דואט
ד"ר שירה טאובה-דיין היא חוקרת בהשתלמות פוסט-דוקטורט במרכז דואט בחוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת בן גוריון. היא חוקרת בתחום של טראומה ואסונות בגישה אקולוגית התפתחותית, מתמחה במחקר בין תרבותי בדגש על תרבויות אסיה ומתעניינת בתפיסות גופנפש. שירה היא בעלת ניסיון בהוראה והכשרה של תלמידות ותלמידים לתארים מתקדמים בחוג לפסיכולוגיה ובתוכניות אינטרדיסציפלינריות ובינלאומיות. במקביל למסלול האקדמי והמחקרי, היא פסיכולוגית התפתחותית מומחית, העובדת בשירות פסיכולוגי חינוכי-התפתחותי ביחידה לגיל הרך וכרכזת גילאי לידה עד שלוש וצוות מעונות היום. במסגרת השתלמות הפוסט דוקטורט במרכז דואט, שירה חוקרת את קבוצות דואט בתקופות של משבר, חירום ומלחמה. מחקרה מתמקד בניתוח תהליכים קבוצתיים המעורבים בהעצמת הרפלקטיביות של הדמות המטפלת במסגרת תוכנית ההתערבות על פי מודל דואט, בין זמני שגרה לחירום.

ועדת היגוי

ד"ר גל מאירי

מנהל היחידה הפסיכיאטרית לגיל הרך בבי"ח סורוקה

פרופסור רז ילניק

פרופ' רז ילינק

סגן הנשיא למחקר ופיתוח, אוניברסיטת בן גוריון בנגב

יפית חסן

גב' ליאורה שחר רוטברג

אחות מחוזית בדימוס מחוז דרום, משרד הבריאות

ורד כרמון

גב' ורד כרמון

עו"ס מומחה ילד ונוער, מנהלת תחום מדיניות וחוק הגיל הרך, משרד הרווחה והביטחון החברתי

יפית חסן

גב' יפית חסן

פסיכולוגית מחוזית, מחוז תל-אביב, משרד החינוך