- הערכה של המערכת, הport of entry- להתערבות ובניית תהליך – אבחון מערכת ובניית התערבות מערכתית- בכניסה למסגרת חינוכית נרצה להתבונן במערכת הארגונית, להבין את המבנה הארגוני ואת התהליכים המתקיימים בו, מעבר לפרטים המרכיבים את המערכת. מתוך אבחון המערכת, נוכל להבנות תוכנית התערבות המחזיקה את כוחותיה ואתגריה של המערכת הספציפית, תוך התייחסות לנקודת הכניסה להתערבות והצרכים הספציפיים של מסגרות בגיל הרך.
- ליווי רפלקטיבי התפתחותי לצוותים חינוכיים –צוותים חינוכיים נדרשים לטפל ולחנך ילדים במצבים רגשיים וסביבתיים מגוונים. על מנת שאנשי החינוך יוכלו לטפל בילדים בצורה מיטבית, הם נדרשים להבין תחילה מה עובר עליהם במצבים השונים. בהרצאה נתייחס לחשיבות העבודה הרפלקטיבית במסגרות החינוך, הן ברמה האישית באינטראקציה עם הילדים, הן ברמה הקבוצתית באינטראקציה עם הכיתה/הגן והן בתוך המרחב המוסדי באינטראקציה בקרב אנשי צוות שונים.
- עבודת הפסיכולוג ההתפתחותי/חינוכי בתוך מסגרות החינוך לגיל הרך: RTI, איתור, זיהוי מצבי סיכון, אבחון – במפגש זה נדון בחשיבה ההתפתחותית במערכת החינוך בגיל הרך, על ההתמקמות במעון של הפסיכולוג שמגיע עם הידע התפתחותי ועל תהליכי ההדרכה המתעצבים. נחשוב על תהליכים רפלקטיביים ביחסי הפסיכולוג-צוות המעון- ילדים וכיצד נראים תהליכי מניעה, איתור, ליווי לאבחון ומעקב.
- הערכה של יחסי הורה ילד – במפגש נעסוק בנושא של יחסי הורה-ילד הן ברמה התיאורטית והן ברמה המעשית. במסגרת המפגש תובא החשיבה הדיאדית והטריאדית שעומדת בבסיס ההערכה של היחסים בין הילד ושני הוריו, וכן יוצגו מחקרים עדכניים שנערכו בתחום. בנוסף, יוצגו שני כלים סטנדרטיים להערכת היחסים בקונטקסט אם-ילד / אב-ילד (Emotional Availability) והקונטקסט אם-אב-ילד (Luasanne Trilogue Play). יודגש הערך המוסף של הכלים בהקשר לאבחון וטיפול בילדים. תיעשה למידה משותפת להעמקת ההבנה של ההתבוננות על היחסים בקונטקסטים אלו דרך ניתוח משותף של תצפיות מצולמות מתוך מחקר שכולל ילדים עם לקויות בהתפתחות.